خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/21 - 21:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سفیر ژاپن در دیدار با امیر عبداللهیان مطرح کرد:

قدمت مناسبات فیمابین بر عمق روابط میان دو کشور افزوده است.

هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ در پایان مأموریت خود در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

هیرویاسو کوبایاشی، سفیر ژاپن در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انجام مأموریت در تهران بر روابط دیرینه میان ایران و ژاپن تأکید کرد و گفت: قدمت مناسبات فیمابین بر عمق روابط میان دو کشور  افزوده است. 



سفیر ژاپن با اشاره به بازگشت یک جانبه تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا خاطر نشان کرد: ژاپن وارد مرحله سوم از مذاکرات خود با آمریکا در جهت کاهش تحریم های یک جانبه علیه ایران شده است. وی افزود: ژاپن در جهت توسعه روابط میان تهران-توکیو تلاش می کند. 



هیرویاسو کوبایاشی گفت: ژاپن بر ضرورت روابط بلند مدت میان تهران-توکیو تأکید دارد. 



امیرعبداللهیان روند مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و ژاپن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تهران، کشور ژاپن را شریک مهم سیاسی و اقتصادی خود در شرق آسیا می داند.



وی اظهار داشت: فشارهای یک جانبه از سوی آمریکا و بازی تکراری ترامپ نمی تواند روابط دیرینه میان تهران و دوستان قدیمی خود از جمله ژاپن را تحت تأثیر قرار دهد.



امیرعبداللهیان با استقبال از تداوم گفتگوهای مقامات پارلمانی دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه و جریان آزاد انرژی و تجارت در خلیج فارس بوده است.



امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات منطقه اوضاع سیاسی در عراق را یکپارچه خواند و گفت: رابطه سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق رابطه ای راهبردی خواهد بود. وی در ادامه ضمن تشریح تحولات سوریه و یمن خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قویا از میز مذاکره و راه حل سیاسی برای حل بحران های منطقه ای حمایت می کند. 



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 261454
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار